שטייניץ: הלוחמה באיראנים היא במגרש הסייבר

    קובי פינקלר | צילום: נמרוד סונדרס No Comments on שטייניץ: הלוחמה באיראנים היא במגרש הסייבר
    22:55
    05.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שלושה לוחמים נפלו באירוע הקשה במעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכנס הסייבר השנתי CYBER NIGHT- Body of knowledge של SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון שנערך הבוקר בקמפוס ב"ש, התייחס ד"ר יובל שטייניץ, שר המודיעין, לחשיבות של לוחמת הסייבר בניהול המשבר הנוכחי עם איראן: "השבוע אנו עדים בפעם ראשונה למשבר בשיחות הגרעין בין חמש המעצמות לבין איראן. השיחות שהסתיימו בסוף שבוע שעבר אמנם לא הסתיימו בפיצוץ רשמי אך להערכתי מדובר במשבר קשה בשיחות וזאת רק כאשר החלו לעסוק בסוגיה המרכזית – העשרת הצנטריפוגות באיראן. אני מקווה שהמשבר מעיד כי חמש המעצמות אכן מתעקשות על דרישותיהן. אנו נדרשים להתכונן גם בתחום הסייבר".

    לדברי שטייניץ, לסייבר לא רק תפקיד חשוב בניהול המשבר האיראני אלא בזירה הביטחונית בכלל, כשסוגיית הסייבר הופכת להיות סוגיה מרכזית במלחמות המודיעין. "היום אנו עדים לממד מלחמה שהופך רלוונטי לסוגיות ביטחון וליכולות של העולם החופשי להגן על עצמו מפני מתקפות והוא – הסייבר. אנו עדים ליצירתו של ממד חדש לא פחות חשוב שבו מתבצעת הלחימה. לא פעם ולא פעמיים קיימתי דיונים ארוכים עם גורמים רלוונטיים בשב"כ ובסקטור הפרטי, ונוכחתי לגלות שלא מדובר רק בסיסמא, אלא בצורך אמיתי הדורש זיהוי רגישויות שאני כשר נדרשתי לתת להן מענה כדי להגן על מדינת ישראל – המערך הכלכלי ואזרחיה", הוסיף שטייניץ.

    לצד ההזדמנויות שמביא הסייבר עמו בזירה הביטחונית, התייחס שטייניץ גם לאתגרים הלא פשוטים הכרוכים בבניית מערך הסייבר בישראל: "אנו צריכים לשלב מערך שיוכל לתת לנו הגנה טובה למערכת הביטחון של המדינה, למערכת החשמל ולמערכת הפיננסית באופן מידי. התחום עדיין בחיתוליו ואף אחד לא יודע איך תראה מלחמת הסייבר בעתיד, לכן צריך לשלב זאת עם השוק הפרטי. אם לא נשכיל לשדרג בהתאם אנו נישאר מאחור. כדי להצליח בתחום הסייבר ישראל חייבת למצוא שילוב מתאים בין מערך הגנה לבין היכולת שלנו לנוע קדימה, לפתח מערכות מתאימות לשינויים המתרחשים בענף שלא ידוע כיצד הוא יתפתח".

    שטייניץ לא שוכח איפה הכל התחיל והוא עמד נרגש על הבמה והכריז על ב"ש, בירת הנגב, כמעצמת סייבר מתפתחת: "היתה לי זכות גדולה כשר אוצר להשקיע בנגב, והיום כשר המודיעין כשאני מגיע לכאן אני נהנה לראות את הפירות. נתנו לפריפריה מדיניות ברורה של תמריצים ומעבר של תעשיות מתקדמות ממרכז הארץ לנגב. הדבר בא לידי ביטוי בחוק עידוד השקעות הון ומס מופחת לחברות הייטק בפריפריה. כשאנו רואים היום את התפתחות התעשיות המתקדמות בכלל, והסייבר בפרט, בב"ש, בזיקה עם מכללת סמי שמעון ומוסדות נוספים, אנו רואים את הנגב מתפתח בצעדי ענק. כנס הסייבר בבאר שבע הינו שמחה כפולה ומכופלת כי הוא בבאר שבע". ​



    0 תגובות